DEKAKADO.

Mijn foto
Gezellig dat je mijn blog bezoekt. Ik breng het liefst mijn tijd creatief door. En wil de resultaten graag met je delen. Mijn roepnaam is Marleen, mijn doopnaam DEKA. Dit verklaart de titel van mijn blog. En natuurlijk vind ik het fijn als je een reaktie geeft en/of mijn 5 blogs blijft volgen.

30 oktober 2010

SJAALS+

Ik heb zo'n leuke kronkelsjaal gebreid.
Het is even wennen, maar zeker niet moeilijk.

1. Je opent het lint.
2. Breinaalden in de zijkant van het lint insteken.
3. Ik heb 9 steken opgezet en gebreid met een onderlinge afstand van ong. 2,5 cm.


Voor de duidelijkheid, nav een reaktie.
Bij dit lint breinaalden nr. 8 gebruiken.
  3. Het lint openen en de breinaald insteken in een steek.
(Er zijn verschillende soorten lint te koop.)

 Ribbelsteek.
1 bol.
 Breinaalden nr. 4,5.

Verder zie je op de foto nog een recht toe, recht aan sjaal.
Een kaart met aquarelletje en een acrylverfschilderij.
Vond ik leuk als achtergrond.
Schilderij heb ik vorig jaar gemaakt.

6 opmerkingen:

Francien zei

Oh wat een leuke sjaal Marleen...prachtige kleurtjes..en ik ben weg van je schilderijen...dit is ook weer zo`n prachtige..
Heb geen reactie bij je give-away gedaan omdat ik zelf er nooit een hou en je kunt niet altijd op "andermans bruiloft"dansen toch...maar super mooi..schitterende kleurtjes...fijne zondag nog...groetjes Francien.

kaat zei

Eindelijk de tijd om es bij jou op je blogs te kijken... Leuk!! De stoffen pompoenen vind ik prachtig, leuk idee voor volgend jaar. Maar ik ben VERLIEFD op je hazen! Niet zomaar, de favoriete knuffel van kleinste Kaat is een haas... Zijn ze moeilijk te maken??

Succes! Kaat
(die van de slingers ;-))

DEKAKADO zei

Ha Kaat.
Leuk, jouw berichtje.
de hazen zijn niet moeilijk om te maken.
Ze komen uit een Tildaboek.
Ik wil je het patroontje wel opsturen.
Je mag ook wel een haas uitkiezen oor de kleinste Kaat.
Dan krijg je die van mij.
1 haas meer of minder....
Mail me dan maar even.

Groetjes, DEKA, Marleen.

Jeany zei

wauw, die kleuren alleen al, helemaal mijn ding :)) maar breien, daar waag ik me (nog) niet aan, :)) die laatste foto met dat schilderij, meid helemaal geweldig. fijne zondag, grusse van mij

Hermien (Sproet) zei

Prachtig die sjaal!! Helemaal mijn kleurtjes (en die van Janine en van jou en..... ) :D

Het patroon (open het lint..??) daar snap ik niets van, maar ik ben dan ook geen breiSTER!

Anoniem zei

Klinkt idd een beetje raar...open het lint! maar als je er aan begint zal dat wel duidelijk zijn!!

De sjaals zien er leuk uit zo!En met de winter voor de deur.....
Vandaag weer begonnen?
Bij ons ook, vandaag begint het normale leven weer!
Fijne week, groetjes Thea